tisdag 22 december 2015

Julkort



Jag skickar bara ett julkort i år och det går till läkare utan gränser.
Och inte heller skickar jag något julbrev och berättar hur året har varit. Orsaken är bara att jag inte vill göra någon avundsjuk.

Vi har det helt enkelt väldigt bra och ingen dramatik har inträffat. Pensionären har avslutat flera uppdrag och vi äter frukost tillsammans nästa varje dag! Han har dessutom börjat röja i sitt rum och slängt sisådär 150 kg papper (det märks inte).

Eftersom vi inte har någon katt får jag spinna själv. Det är mycket lugnande.


En lugn och fridfull jul önskar jag alla och ett lika fridfullt 2016. Världen är nog dramatisk runt om oss.

Ps och inga raketer och sånt va, det bara kostar pengar och skrämmer djur. Ds


4 kommentarer:

  1. Nej, nej, inga raketer! Dessutom har eko! I Fjälkinge lovat sluta sälja sånt skit.
    Och vet du vad, den blårandiga duken har jag också!
    Faktum är också att jag har spanat in en dam i Skåne som kanske kan visa mig hur man spinner ullgarn.
    Annars spinns det högljutt här hemma. Hälsa pensionären och gratulera till papperssläng!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra, jag har hört att flera butiker slutar sälja fyrverkerier.
      Den blårandiga duken kallar jag Moder Teresa-duken, hon hade en sjal i liknande rundning.

      Det finns fullt med spinngillen i Skåne så det finns nog möjligheter, fina spinnrockar har ni också. Du kommer att spinna i kapp med katterna.
      Och hur går det med väven?

      Radera
    2. Väven är ännu inte botad men om ca två veckor får jag besök av en proffesionell väverska som kanske kan hjälpa mig. Hon har själv ett helt hus fullt av vävstolar. Vi tror litet snickeri kan behövas.

      Radera
    3. Ja den behöver nog spjälas, och då behöver den ju inte sövas heller. Men jag skulle nog byta ut hela skedklaven, eller i alla fall den krokiga ribban.

      Radera