onsdag 26 september 2012

Jag är lång och slank


En harmonisk säng

Jag är lång och slank och smidig och lugn och harmonisk och går leende genom livet.
Det känns i alla fall så. Nu.
Jag har nämligen börjat med yoga igen efter att ha varit förhindrad att leda yogagrupper p g a a-kassans regeltolkningar ett par terminer. Märkligt nog är det väldigt svårt att komma sig för om man inte har en grupp att skylla på, det blir liksom inte samma sak om man ska göra det ensam.
Nu har jag jobb och kan jobba hur mycket jag vill på sidan om, med yoga t ex. Det är lite Matteuseffekt över det hela, ”till den som har ska varda givet”
I kväll var jag deltagare hos en annan yogalärare, det var lite svårt att släppa fokus på gruppen i början men jag lär mig och då är det så himla skönt.

4 kommentarer:

  1. Den där känslan efter ett yogapass, att benen blivit ett par decimeter längre och att det finns gott om plats för alla leder att röra sig fritt, den känslan är bara bäst!

    Fina Gallelstillasängen! Vad heter konstnären?

    SvaraRadera
  2. Det var någon som muttrade lite högdraget att såna där modenycker som yoga brydde han sig inte om. Och det var ju en ovanligt segdragen modenyck, sisådär en 5000 år. Konstigt att inte fler, alla, kommit underfund med hur bra det är och konstigt nog är det nästan bara kvinnor i grupperna, fast det är kanske inte så konstigt, egentligen.
    Konstnärinnan som gjorde skogsråets säng i Gammelstilla... jag har vetat det och May Lindholm som gjorde kusinerna vet, ska kolla.

    SvaraRadera
  3. Yoga ger mig verkligen en så bra känsla i både kropp och själ, kul att du börjat igen
    Vilken magisk sänginstallation! Trodde först den stod vid ditt "lusthus":)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är yoga bra mot det mesta, synd att det fortfarande har både flum- och tantstämpel.
      Sängens skaparinna har jag verkligen letat efter, hon lär ska finnas i Gävle.

      Radera