onsdag 18 januari 2012

Tjohoo Inspirationen lever



Och lusten att brodera också
Det har varit lite trist nämligen, jag är mellan två stickningar och Pyssel&Knåp som är en pålitlig inspiratör har sjukskrivit sig från bloggen p g a ishalka och hjärnskakning. 
Snälla! Använd broddar!! Om inte annat för att kunna hävda att man går på Broddway.
Och visst borde jag väva men … ja, det går lite trögt.
Kolla vad jag hittade på 365 saker du kan göra idag, 18 jan. Och där länkar man till Aftonbladet som har följandet tips:

1. Du ska brodera sanningen om dig och dina vänner.
2.  Du ska klippa broderiets band till kvävande gullighet och religion.
3. Man kan aldrig brodera ett sinnestillstånd tillräckligt nedrigt.
4. Du ska aldrig såra din nästa med mindre än fem stygn.
5.  Du ska älska och förakta broderitraditionen, och hata och beundra
den husliga fliten.
6. Du ska aldrig kopiera andras broderier, eller brodera prefabricerade mönster.
7. Undvik aldrig att brodera skandaler.
8. Du ska aldrig ångra dig.
9. Du ska sorglöst kunna bränna ditt broderi, men glatt ta vara på ramen.

Nja, jag håller inte helt med om alltihop men mycket kul kan man brodera och material har jag ju. Dessutom ska jag på syjunta idag.

Jag väntar med min undersökning om vad det är för kemikalier i schampo och hudkrämer och vilka effekter den geggan har på kropp och natur.

3 kommentarer:

  1. Alla dessa fantastiska färger! Det blir fina broderier det. En och annan garndocka tycker jag mig känna igen från Bågenholms sybehörsaffär i Falun. Men vad 17 menar Aftonbladet med att man ska bränna broderier? Never!

    SvaraRadera
  2. haha- det var lite roliga uppdrag!
    ska nog ta vara på en del- o inspiration får man aldrig för mycket av.
    lycka till- får vi se resultaten?
    hälsar monika

    SvaraRadera
  3. Jodå, jag tror att det är bidrag från alla mostrar och fastrar i den lådan. Och självklart har Ab fel, man bränner inte broderier, tokerier.
    Men nu vore det kul med lite bidrag till texter på bonader, igen. Jag vågar inte be om tips på Facebook, jag fick bara tips från drängkammaren.

    SvaraRadera