måndag 26 december 2011

Ha-begär!


Eva i Stäket, hon kan sticka hon! Bild från hennes blogg

Jag satt här i godan ro och slirade omkring på nätet och kollade andras länkar och bloggar, mycket kul och fint finns det.
Och Plötsligt befann jag mig på Eva i Stäkets blogg.
Sedan halkade jag vidare till butiken 
Jag fick faktiskt hjärtklappning, var ligger Stäket, jag måste dit NU. Eller i alla fall när jag vunnit på triss (fast då måste man kanske köpa lotter också) eller rånat en bank. Dom rånar ju oss så man kan väl råna tillbaka lite.
Eva i Stäket har alltså en garnbutik, med böcker bland annat. Den japanska stickbibeln t ex, diverse mönstersamlingar och garnerna! Det finns kaschmirgarner och alpacka och silke, men silket var borettsilke, men ok det var silke i alla fall. Vill ha! Alltihop!
Hon har både webbutik och "fysisk" butik.
Men när det gäller garn och tyg så vill man ju gärna ta i det, klappa på det, se färgerna och lukta på det (atjoo). Det är väl bara så att jag måste dit helt enkelt.

Jag hade råkat få igång två stickningar före jul, så jag har hållit mig lugn. Garnet tog slut till den ena sjalen så det blev bara en liten sjalsnutt. Jag låtsas att det är bra att det inte är en massa knöligt trassel som bara är i vägen under jackan.

Dubbelloop
Dottern föreslog att jag skulle sy ihop den till en sådan där vahetere, loop. Sagt och gjort, sedan for den iväg med dottern. Varvid jag satte mig ner och stickade en till, i en mycket bättre färg och mycket längre. Dubbelloop.

Nu har jag listat ut, med pensionärens hjälp, att Stäket ligger utanför Stockholm och inte i Jämtland. Vilken tur att jag inte kastade mig i bilen och for åt fel håll.

Ps. Jag är inte sponsrad av Eva Ds

4 kommentarer:

  1. Vilka skapelser! Det vill till att man kan bära upp en sjal bara och inte som jag, som mest ser ut som om jag är förkyld när jag försöker.

    Vackra är dom i alla fall. Värda en tur till Stockholm rentav?

    SvaraRadera
  2. Ja, att lista ut hur man stickar sånt är ju också en utmaning, nyttig hjärngympa tror jag. Och visst vill jag åka till Stockholm, men det veti17 om jag törs. Det är ju alltid någon som blir sjuk om jag börjar flytta på mig.

    SvaraRadera
  3. Krya på dig fort och mycket.
    Jag ska aldrig mera åka lovar (nästan) bergis. Bara smyga lite i norra kanten.

    SvaraRadera