söndag 4 september 2011

Mattväven Pampas


Det tar lite när man dunkar in Pampas, både i väven och i händerna

Ibland bär det av till Pampas. Ute i verkstan står en vävstol med horisontell kontramarsch, det är ett eget mysterium. Där har jag en mattväv och nu har jag ett garn som inte är som andra. Pampas.
Först vävde jag trasmattor men sedan blev det Pampas. 
Rastaflätor är inget för mig, men det värmer.

Jag kunde i alla fall konstatera att rastaflätor inte är något för mig.
Men tillsammans med grovullsgarnet är det riktigt bra som matta. Nu är det bara ett par meter varp kvar.
Sedan ska den klippas ner och det ska knytas fransar och därefter ska jag aldrig mer väva mattor. Tror jag. Dvs mina händer tycker jag ska ägna mig åt gardiner, plädar och framför allt det tyg som VävAnnika och jag ska sätt upp, snart. I silke och alpacka. Det ska bli kul.

1 kommentar:

  1. Men Pampas ser i alla fall pampig ut! På ett snyggt sätt menar jag såklart.

    SvaraRadera