tisdag 19 juli 2011

A-kassan och bisyssla igen


Nix sa A-kassan när jag överklagade. Jag ansåg att de yogakurser jag haft de senaste åren på sidan om ordinarie heltidsjobb kunde anses vara bisyssla. Men icke, A-kassans argument var att det var säsongsbundet. 
Ja man brukar ha studiecirklar och kurser terminsvis.

Kan lagstiftaren på allvar menat att lagen ska hindra folk från att jobba?

Möjligen är det någon trött tjänsteman som suckar över att jag var ärlig och redovisade min bisyssla. (Konstaterat som ett litet tips bara).
Jag kommer alltså inte att kunna ha några yogakurser i höst, om det inte sker något underverk.

3 kommentarer:

  1. Borde du inte länka detta och liknande inlägg till lämpliga instanser, som t.ex arbetsmarknadsdepartementet?

    SvaraRadera
  2. Hjälper det?
    Det är ju så orimligt och helkorkat att stänga ute folk från alla möjligheter till kontakr med arbetslivet så det känns rätt meningslöst att påpekad det ens.
    Jag ska nog börja brodera på en ny bonad:
    Sanningen ska göra dig fri, men först gör den dig galen.

    SvaraRadera
  3. Eller "Droppen urholkar stenen". Nej, hjälper gör det kanske inte, men de ska i alla fall veta hur galet det blir i praktiken, för verklighetens folk, och så.

    SvaraRadera