tisdag 14 juni 2011

Stickbeskrivningshållare

Jag blev så glad när jag hittade lönnen som stått där och vuxit i några år och plötsligt visade sig vara så pass stort så det gick att använda som skuggträd.
Att sitta i skuggan under ett träd är något att längta till. En bok, en stickning eller en kopp gott te förhöjer det hela och givetvis bör man ha en vacker klänning, gärna lång och med lite spetsar.  Jag skulle visserligen se ut som en härsken gräddbakelse i en sådan skapelse men det vore lite stilenligt på något vis.
Och så blåser stickbeskrivningen bort. Ja den gjorde ju det häromdagen men då drog jag mig till minnes någon av stickbloggerskornas idé. Men vem av dom? Jag har letat men inte hittat vem det var som kom med denna strålande uppfinning.

Man kan använda den som bricka också
En stickbeskrivningshållare.
Jag tillämpade den gamla pedagogiken och lade huvudet på sned och sa Älskling! Och så fick jag en plåtbit tillskuren, lite större än A4. Den klädde jag med ett tyg och sydde på en ficka på baksidan. De magnetremsor som finns i kylskåpsdörrar passar perfekt till att hålla fast stickbeskrivningen, jag har tiggt dom hos en elfirma som tar hand om folks gamla kylar. Pennan fick en egen lite magnetremsa.

Nu kan det få blåsa bäst det vill.

4 kommentarer:

  1. Lysande! Skicka omedelbart ansökan till Patent och registreringsverket!

    SvaraRadera
  2. Det kan jag väl inte, det var ju inte jag som uppfann den, och uppfinnerskan delade generöst med sig av idén så då gör jag det också.

    SvaraRadera
  3. Ja det är jättesmart, men det var alltså inte du som uppfann den från början? Undrar om det var Tootitosh, eller Tant kofta eller någon annan. Skulle vilja tacka för tipset. Man kan utveckla den och göra en bälgficka på baksidan så att man får plats med en mindre stickning, t ex.

    SvaraRadera