måndag 27 juni 2011

Spetssjal klar



Ha! Var det någon mer än jag som inte hade trott det? I ärlighetens namn…?
Den blev inte bra och när jag skulle blocka den så var den inte riktigt med så jag fick stryka den, då dog garnet.
Naturligtvis skulle jag ha eldat på garnet innan jag började, nu blev det inte av förrän sjalen var klar och det visade sig vara prima garn från den pakistanska akrylgeten.
Håhåjaja, det var väl ett bra garn att träna på och jag har i alla fall lyckats lista ut hur mönstret fungerade och jag stod ut att sticka en tråkig löpmeter och lite till.
Nu funderar jag på nästa projekt, spännande mönster och trevligt garn, Tips?

3 kommentarer:

  1. Men? Är det den! Våfflan? Hur gick det till - och när? Snygg är den i alla fall, syntetgeten till trots.

    SvaraRadera
  2. Akrylget eller inte: Den där var snygg! Både mönstret och färgen.

    Nå. Nu har du lärt dig två saker: kolla garnet och DU KAN!

    Grattis!

    SvaraRadera
  3. Jodå, det är våfflan. Det är liksom hela grejen, att det blir så där när man blocka, eller stryker den. Men nu vet jag i alla fall vad dubbelöverhoppningshoptagning är. Känns lite vuxet liksom.

    SvaraRadera