torsdag 26 maj 2011

Röjning på vinden, del 3

Klassen har varit på simhallen


Jag har kommit fram till kartongerna med barnteckningar. Där blev det stopp och sedan kom Hemslöjdstidningen så det blev ännu mera paus. Den var lite splittrad den här gången den fortfarande bra. Doften när man öppnar tidningen är en löftesrik doft som väcker förväntningar och inspiration.
Och jag letade fram ullgarn (det var inte svårt) och trädde upp maskrosorna, återstår att se hur de ser ut i morgon, vadå? Köp tidningen och läs själv.

Sonen ritar båtar
Så blev det röjning ingen, kartongerna med barnteckningar. Jag tänkte att de skulle bli en kartong när jag var klar, men det var svårt och plågsamt, som en senkommen abort.
Dottern drömmer om hästar
Det var underbara huvudfotingar i början, sedan kom detaljrika bilder och berättelser.  Det har ritats mycket i det här huset.
Kartong som blev kvar är ganska stor.

2 kommentarer:

  1. Jamen det hoppas jag VERKLIGEN! Att det blev en stor låda kvar, menar jag. Vilka superfina teckningar! Spar, eller ge tillbaka till upphovspersonerna - allt annat är kriminellt!

    SvaraRadera
  2. Ja det var så många och så fina teckningar, och en del brev som var mycket uttrycksfulla och om pappret inte räcker till så tejpar man på en liten lapp och fortsätter. Kreativt.

    SvaraRadera