torsdag 13 januari 2011

mördade kvinnor

Det kom ett brev, reklambrev och de betyder ju inte så mycket. Men eftersom jag är arbetslös så har jag tid att ägna mig åt oväsentligheter.
Det var en bokklubb som hade ett förmånligt erbjudande, två böcker för en krona styck och en minicdspelare om man svarar inom åtta dagar. Det fanns 30 böcker att välja på.
Petig som jag är så granskade jag böckerna, dvs läste presentationstexten. Hälften var romaner och hälften någon form av faktalitteratur. I de femton romanerna så redovisades elva mördade kvinnor och tre mördade män. När det gäller författare av samtliga böcker så var könsfördelningen det omvända. Fem kvinnor redovisades med namn, hur det var med uppslagsböckerna och det hemliga paketet vet jag ju inte.
Jag börjar inse varför jag tycker det är mördande tråkigt med bokklubbar.

2 kommentarer:

  1. Ja, varför alla dessa mord, när det finns enklare sätt att göra sig av med folk. Se till exempel den alltid läsvärda Ketchupmammans tips: http://www.ketchupmamman.se/2011/01/enda-gangen-den-felstavningen-kanns-sjalvklar/

    SvaraRadera
  2. Mina associationsbanor är lite intressanta ibland. Min första tanke när du nämnde att könsfördelningen var samtliga författare var mördade, och om nu så var fallet kan man kanske dra någon form av slutsats att böckerna kanske inte var särskilt bra..

    SvaraRadera