lördag 8 januari 2011

Jul, slut

Inte blev det någon hemgjord gran inte. Men jag ger mig inte nästa år ska jag ha en gran som klarar både gästande katter och dito jättehund. Den ska bli en vackert dekorerad gren som hänger från taket, eventuellt med belysning. Hade jag tänkt och sedan får vi se hur det blir.
Julen snubblade iväg som jular gör, jag har tappat räkningen på gäster som kommit och gått. En natt var det sju ungdomar som sov lite här och där i huset. Vi var elva kring bordet en kväll. Det är intensivt och kul och rätt som det är har alla farit och det är vardag igen.
Men de betraktade vår lilla gran och log deltagande. Vi vann nog fulhetspris i år också.

En del hinner göra saker under ledigheten, syrran t ex. Hur hinner hon? Men jag blir lite sporrad, eller om det heter inspirerad? Nu kanske jag hinner göra något jag också, jag kan ju inte söka jobb hela dagarna. Någon som har ett jobb över förresten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar