fredag 28 januari 2011

Tack för visat intresse

Nähä, det första ”Tack för visat intresse” damp ner i mailboxen idag. Firman i fråga ”har tyvärr inte fått tilldelning i det aktuella anbudet och kommer därför inte att ha någon tjänst att tillsätta inom uppdraget”
Jaja, efter fyllda 50 har jag i alla fall lyckats bli anställd på fem olika projektjobb. Och slutat och deppat över det ända till en väninna upplyste mig om att projek avslutas. Det ligger i projektets natur.
Undrar hur det ska gå nu när jag fyllt 60+.
Nja, men jag kanske inte ska ta det som ett personligt misslyckande att jag inte lyckats ro alla projekt iland till fastare mark och kontinuerlig verksamhet.
Men hur påverkas man av att med glatt mod och öppet sinnelag kasta sig in i det ena projekt efter det andra och vara verksam i det och sedan få veta att det inte går ihop och avsluta och gå därifrån? Och göra det gång på gång. Det kan inte ha varit min lön som tärt på verksamheten. Dokumentera och avsluta har jag i alla fall blivit bra på.
Och nu ska jag sätta mig och leta jobb och skriva en entusiastisk presentation av mig själv.
tjo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar