söndag 16 maj 2010

Vinrankan i år igen!


Det tar sig
Vinrankan har överlevt och knopparna börjar fundera på att utvecklas till blad. I höstas hade den brett ut sig över hela växhustakets 12 kvadrat och i vinter klippte jag ner den så det bara blev en pinne på 1,5 meter kvar, och några grenar. Jag sa Förlåt! varje gång och klippte och det verkar som om den har förlåtit mig. Den franska dragonen kommer också tågande segervisst ur jorden, jag var väldigt imponerad ända till en odlare på jobbet sa att Äsch sånt där ogräs går inte att utrota. Nähä, då slapp jag vara glad över det då.
Nu har jag i alla fall burit ut förvånade pelargoner och ett helt gäng physalisplantor till växthuset. Återstår att se om jag lyckas baxa ut den stora moderplantan. Den är ganska omfångsrik nu och den behöver komma ut men jag tror jag väntar lite till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar