söndag 18 oktober 2009

Idéer och vävar


I går hämtade vi en vävstol hos snälla släktingen Lisbeth. Det är dottern som ska ha den tänkte jag, förr eller senare kommer hon att drabbas av insikten att det är nödvändigt att väva. Efter två år på Sätergläntan och täta lovar kring vävsalen så är hon redan smittad trots att hon var där för att sy.
Nu har vi alltså en behändig vävstol med kontramarsch här. Själv bor hon på 28 kvm tillsammans med väninnan i Uppsala. Där får ingen vävstol plats. Vävstol med kontramarsch är som en bil med servo jämfört med en utan. Alltså bil utan och vävstol utan, det där blev krångligt men jag tror du förstår.
Nu sitter jag här med min egen vävstol, också med kontramarsch, och fem meter tunn yllevarp i. Det ska bli tyg till något väldigt vackert. Det är ju alltid det på planeringsstadiet.
Men Lisbeth skickade med garn också, så nu har jag fått idéer. Igen.
Och i morgon börjar jobbet, igen. Det är lite hindersamt ibland även om jag varit arbetslös så det räcker och kommer att bli det igen.
Men du vet hur det är när man fått en idé, det ska sättas i verket nu!
En annan idé är att jag ska sätta en havtornsbuske, nej två lär jag nog behöva om det ska bli något, och nu är det väl för sent för nöjesliv i trädgården?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar