söndag 13 september 2009

Nu jädrar

Nu har jag röjt i hallonhäcken, det är riktigt otrivsamt för fästingar där nu. Jag har gallrat i vinbärsbuskarna också och funderar på att plantera riktigt taggiga krusbärsbuskar runt hela tomten. Allt för att hålla rådjur och vidhängande fästingar på avstånd.
Men det var drygt, dålig kondis eller penicillin? eller kanske båda. Att cykla en mil/dag ger inte mycket muskelstyrka i armarna.
Grannens hallondjungel tänker jag inte besöka igen, i alla fall inte utan heltäckande dykardräkt. Typ.
I morgon börjar jag med yogaklasserna igen. Det ska bli skönt, jag har slarvat hela sommaren. Dessvärre har jag inte så mycket nytt att presentera, jag får försöka variera så gott det går.
Och på lunchen ska jag efterlysa min kamera, det kan väl inte vara så svårt att reparera den, eller byta ut. Det är väldigt tomt utan i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar