måndag 31 augusti 2009

Vad kan detta vara


Jahaja, tänkte jag, skatorna har planterat solrosor åt mig. Men det hade inte planterats några solrosor. Det blir bara såhär, en och en halv meter höga och inga blommor, och vad är det?
Möjligen har jag glömt att jag stoppat ner något i jorden och har följaktligen ingen aning om vad det är som kommer upp. Påminner mig om en lusfattig kurskompis som fick lökar av sin syster en höst. På våren frågade hon efter tulpanerna och han var mycket frågande, han hade ätit upp lökarna i tron att det var matlök.
Ibland är det svårt med växligheten.

3 kommentarer:

  1. Tycker att det ser ut som jordärtskockor. Krafsa i jorden och kolla!

    SvaraRadera
  2. låter inte helt otroligt, jag tror jag fick något sådant av någon för ett par år sedan. Jag hade samma problem i fjol... Lite disträ kanske. Kan jag skörda nu?

    SvaraRadera
  3. ja, det tror jag nog. Men låt några ligga kvar - de växer till sig som ogräs nästa år.

    SvaraRadera