söndag 23 augusti 2009

Sova i växthus


På lördagskväll åt vi middag i växthuset, fyra pers, mer får inte plats om man ska äta och ha det bekvämt. Vi har suttit nio pers där men då är det bättre med smala höga glas och någonting att fira. En sextioårsdag t ex.
Och säga vad man vill om filodeg men det är då rysligt praktiskt att paketera det mesta i. Lax, fetaost, köttfärs eller vad man kan hitta på. Rysligt fiffigt.
Där satt vi och åt och mådde bra och eldade i kaminen och medan temperaturen ute sjönk till 12 grader ute så hade vi det 22 inne. och myggfritt!
När vi började gäspa och det blev läggdags så skickade vi iväg karlarna med möblerna och bar in två tältsängar och la oss och sov. Väninnan låg med fötterna i pelargonerna och huvudet i physalisen och verkade trivas med det.
Det blev ju ganska mycket prata först men det blev längre och längre mellan replikerna och så blev det tyst.
En av mina planer var att jag skulle hålla koll på rådjuren och grannens katter och vad som eventuellt kan tänkas röra sig på tomten.
Men jag sov och såg ingenting.
På morgonen var det friskt och fräscht att vakna och jag tassade in och gjorde frukost åt väninnan.
Det kändes väldigt hälsosamt att sova i växthuset men jag vågar inte göra det ensam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar